5 ZÁKLADNÝCH DÔVODOV PREČO BEHAŤ (A VYTRVAŤ)

5 ZÁKLADNÝCH DÔVODOV PREČO BEHAŤ (A VYTRVAŤ)
27. apríla 2018 maja
dovod-behat-ilustrac

5 ZÁKLADNÝCH DÔVODOV PREČO BEHAŤ (A VYTRVAŤ)

Beh je pre človeka jedným z najprirodzenejších pohybov. Ak sa chcete venovať behu, vek ani priestor nezohráva žiadnu úlohu. Jar a teplé počasie láka ľudí vybehnúť von. Dôvodov prečo behať je neúrekom. Nebudeme spomínať úbytok váhy a chudnutie, ktoré ľudí na jar motivuje behať. Vybrali sme radšej 5 základných dôvodov, pre ktoré sa to oplatí skúsiť i keď nepotrebujete schudnúť do plaviek.

Prečo behať?

dovod-behat-3

1. Zlepšuje kondíciu

Pravidelný beh posilňuje svaly na nohách, zadku, bruchu a taktiež srdcový sval. To všetko prispieva k zvýšeniu telesnej kondície. Vďaka tomu postupne vydržíte behať dlhšie a trasa, ktorú ste behávali na začiatku vám časom nebude stačiť. Ale to nie je hlavný prínos. S lepšou kondíciou sa vám budú jednoduchšie robiť bežné činnosti. Či už vybehnutie hore schodmi bez toho aby ste sa zadýchali. Prenášanie nákupných tašiek, či bežné upratovanie domácnosti zvládnete bez najmenšieho zaváhania.

2. Posilňuje šľachy a väzy

Určite poznáte frázu „športom v trvalej invalidite.“ Tento, pre niekoho možno zábavný mýtus sa môže prejaviť ak dlhodobo beháte dlhé vzdialenosti v nevhodnej obuvi po nevhodnom povrchu. Správna bežecká obuv musí dobre sedieť na nohe a prípadne korigovať pronáciu (keď našliapavate viac vnútornou stranou chodidla) či supináciu (našliapavate vonkajšou stranou chodidla). Kĺby sú vďaka dobrej obuvi chránené, dopady a nárazy sú tlmené a pravidelné tréningy potom posilňujú väzy, kĺby a šľachy. Pohyb totiž zlepšuje cirkuláciu krvi a s tým súvisiace zásobovanie kyslíkom, čo je nevyhnutné pre naše orgány, kĺby, väzy i šľachy. Trénované kĺby a šľachy chránia pred potenciálnymi zraneniami.

dovod-behat-4

3. Zlepšuje zdravotný stav

Vyššie spomenutá lepšia cirkulácia krvi v tele podporuje činnosť srdca, ciev, znižuje krvný tlak a chráni pred vznikom kardiovaskulárnych chorôb. Beh vás dostane na čerstvý vzduch v akomkoľvek počasí čím podporuje imunitný systém a vašu odolnosť pred baktériami a vírusmi. Pravidelný pohyb a pobyt na čerstvom vzduchu zároveň odbúrava bolesti hlavy. Beh po mäkkom prírodnom povrchu môže dokonca uvoľniť a zmierniť nepríjemné bolesti chrbta. Stále nestačí?

4. Zbavuje stresu

Beh na čerstvom vzduchu uvoľňuje každodenný stres a nepokoj. V dnešnej dobe, ktorá je plná stresu, nátlaku, povinností a nedostatku času je beh vhodnou voľbou. Počas fyzickej aktivity sú vyplavované endorfíny, nazývané i hormóny šťastia, ktoré pozdvihujú (pracovnú) morálku i duševnú pohodu. Počas behu získate čas výlučne pre seba a máte čas utriediť si vlastné myšlienky. Či máte starosti v súkromí alebo potrebuje nové nápady či myšlienky pre projekt v práci, počas behu ich môžete získať. Nový pohľad i nadhľad na život a aktuálnu pracovnú či životnú situáciu.

dovod-behat-1

5. Zlepšuje spánok

Vďaka vydanej energii sa vám bude ľahšie a omnoho rýchlejšie zaspávať. Samozrejme, nesmiete si do postele ľahnúť desať minút po skončení behu. Avšak ak medzi behom a spánkom budete mať správny časový rozostup získate kvalitný spánok, ktorý vás zaručene pripraví do ďalšieho dňa.

Aký ďalší dôvod potrebujete aby ste sa odhodlali?

0 Comments

Leave a reply