DYNAFIT – príbeh najznámejšej skialpovej značky

DYNAFIT – príbeh najznámejšej skialpovej značky
12. februára 2019 maja
benny bohm gasherbrum

Dynafit-logo - transp

Dynafit je tradičný výrobca skialp vybavenia, ktorý prináša na trh špičkové produkty najmä pre skialpinistov a horských bežcov. Prečítajte si viac o príbehu tejto značky…

POČIATOK 

V roku 1950 začína značka Humanic vyrábať lyžiarske topánky. O 15 rokov neskôr sa začali objavovať prvé lyžiarske topánky s klipsňami.

V roku 1973 víťazí Franz Klammer v závode Planai / Schladming v Rakúsku v topánkach DYNAFIT a o tri roky neskôr vyhráva olympijské mužské zjazdové lyžovanie v Innsbrucku. DYNAFIT zažije bezprecedentný úspech v majstrovstvách sveta v zjazde, keď jeho lyžiari vyhrali podujatie osem krát za sebou: 1974-75 až 1982-83.

V roku 1980 získava Leonhard Stock zlatú olympijskú medailu. Spoločnosť DYNAFIT získala povolenie na používanie rakúskeho erbu a o rok neskôr úspešný model DYNAFIT World Cup Competition je prvou lyžiarskou topánkou na svete, ktorý získal ocenenie Zlatá pečať IAS.

 

prvá HUMANIC topánka

prvá HUMANIC topánka

INOVÁCIA NEPRESTÁVA

V roku 1983 DYNAFIT predstavil Tourlite, úplne nový dizajn a zároveň najľahšiu lyžiarsko/lezeckú topánku na svete. O dva roky neskôr spoločnosť zaviedla kolekciu CDE (zadný vstup), ktorá je v tom čase prvou a jedinou lyžiarskou topánkou s GORE-TEX® Thermo Dry.

V nasledujúcich rokoch prináša spoločnosť DYNAFIT niekoľko produktov, ktoré sa stanú míľnikmi v histórii lyžiarskeho alpinizmu. Na začiatku 90. rokov spoločnosť prináša Tourlite Tech – jedinečnú kombináciu lyžiarky a viazania. Tento objav je právom považovaný za senzáciu, keďže je to najľahšie bezpečnostné skialpinistické viazanie na svete – ľahšie ako akákoľvek iné porovnateľné viazanie na trhu. V roku 2006 DYNAFIT predstavuje viazanie TLT Vertical, po ktorom nasleduje viazanie “Beast” Freeride v roku 2013 a Cho Oyu – dokonalé lyže pre všetky podmienky v Alpách alebo Himalájach.

salewa dynafit sídlo

MAJITELIA

V roku 1991 získala firmu DYNAFIT spoločnosť Raichle Sport Holding AG, Kreuzlingen, Švajčiarsko. O päť rokov neskôr sa DYNAFIT vracia do Rakúska – 1. januára 1996 je založená spoločnosť DYNAFIT GmbH so sídlom v Molln, Rakúsko. V roku 1998 sa výroba lyžiarskych topánok prerušila a o tri roky neskôr sa spoločnosť stala súčasťou Salzer Holding GmbH, materskej spoločnosti skupiny Salzer-Ueberreuter-Economos. Ide o rodinný podnik, ktorý sa pôvodne zameral na tlač, publikovanie a papier, ale od 70. rokov sa zaoberá aj spracovaním plastov.

V roku 2002 spoločnosť DYNAFIT Skischuh GmbH zmenila svoj názov na DYNAFIT Sports GmbH. S touto zmenou vstupuje na nový trh a začne predávať lavínové batohy ABS na celom svete. Vo februári 2003 spoločnosť Salewa Group, ktorá patrí do skupiny Oberalp od roku 1990, kupuje spoločnosť DYNAFIT. Takto sa stáva súčasťou tohto rodinného podniku v talianskom Bolzane. Jeho centrála však zostáva v Mníchove v Nemecku.

Gasherbrum II Benedikt Böhm

Gasherbrum II Benedikt Böhm

ZNAČKA MOTIVOVANÁ ŠPORTOVCAMI

Alpinisti a lyžiari sú tí, ktorí určujú štruktúru značky DYNAFIT a jej vývoj. V roku 2004 predstavujú nové lyže D612 a D914, ako aj nový systém naťahovania pásov „Speedskin Fix“, ktorý je výsledkom tejto úzkej spolupráce.

V auguste 2005 členovia tímu DYNAFIT Benedikt Böhm a Basti Haag uspeli v rýchlostnom rekorde na Mustagh Ata (7,545 m) – keď bol čas ich výstupu a zlyžovania – 10 hodín, 41 minút. O rok neskôr sa tímu podarí rýchlovýstup a zlyžovanie vrcholu Gasherbrum II (8.035 metrov). O dva roky neskôr (2007) sa tím pokúša o Manaslu (8163 metrov), ale je nútený vrátiť sa späť tesne pod vrcholom kvôli nepriaznivým poveternostným podmienkam.

V roku 2008 ženský tím DYNAFIT Women’s Team úspešne splnil svoj cieľ – Chamonix-Zermatt-Alagna (140 km / 87 míľ, 10 000 vertikálnych metrov) absolvovali iba za 3 dni na Haute Route Plus.

O štyri roky neskôr športovci DYNAFIT prekonávajú ďalší rýchlostný rekord, keď sa vrátili na Manaslu. Ich rýchlostný výstup a zlyžovanie Manaslu trvá menej ako 24 hodín. Po 15 hodinách a 3300 metroch lezenia bez prídavného kyslíka stojí Bene Böhm na vrchole ôsmej najvyššej hory na svete. Jeho partneri Basti Haag a Constantin Pade sú nútení vrátiť sa späť krátko pod vrcholom. Celkovo, vrátane výstupu a zlyžovania, ich úsilie trvá 23,5 hodiny.

dynafit logo vyvoj

DYNAFIT SA STÁVA SNEŽNÝM LEOPARDOM

Spoločnosť nastavuje novú latku v pretekárskom skialpinizme novým modelom D.y.N.A. racing boot v roku 2009, ktoré získali ocenenie ISPO. V tom istom roku je tím DYNAFIT nútený vrátiť sa späť len 20 metrov od vrcholu 8 047 metrov vysokého Broad Peaku. Náš drahý priateľ, Christina Castagna, z talianskeho tímu SALEWA prichádza o život po nešťastnom páde.

Nová dekáda začína a DYNAFIT rozširuje svoj sortiment o dva vynikajúce kúsky. V roku 2010 prichádza lyžiarka TLT 5, ktorá opäť posúva hranice, zatiaľ čo nové viazanie Low Tech Race je najľahším na trhu s hmotnosťou iba 111 g.

V roku 2014 DYNAFIT opäť dvíha latku partnerstvom s vývojárom športových produktov Pierrom Gignouxom. Ich spoločný projekt sa skladá z dvoch majstrovských diel, ktoré sú opäť najľahšie na svete – viazanie RC 1 (75 g) a lyžiarske topánky RC1 (500 g), z ktorých obe prelomia všetky bariéry pri výkonoch smerom nahor.

Fritz Barthel,

Fritz Barthel, vynálezca “pinového” viazania, a jeho “gang” v roku 1988

TVRDÁ PRÁCA SA VYPLATILA

V apríli 2007 sa otvorila severoamerická kancelária v Boulder v štáte Colorado, USA a úspešne sa spúšťa nová séria modelu lyžiarok ZZero. Napriek celosvetovej hospodárskej kríze spoločnosť DYNAFIT dosahuje v nasledujúcom roku 75% nárast predaja a otvára novú dcérsku spoločnosť v Poľsku.

Rok 2014 je rokom osláv – bezrámový systém viazania Low Tech vyvinutý rakúskym vynálezcom Fritzom Barthelom oslavuje 30. výročie. Neexistuje lepší darček ako stály dopyt po produkte po dobu 30 rokov, čo dokazuje pozoruhodnú kompetenciu DYNAFITu v segmente skialpových viazaní.

dynafit d.y.n.a

fritz barthel a robo galfy

Fritz Barthel a Robo Gálfy

DYNAFIT A LETO

Tím DYNAFIT prechádza v roku 2010 cez Alpy kombináciou behu, jazdy na bicykli a lyžovania. Členovia tímu majú štyri dni na prekonanie štyroch krajín a zároveň ich cieľ je vystúpiť na štyri ikony: Zugspitze (Nemecko), Similaun (Rakúsko), Ortler (Taliansko) a Piz Palu (Švajčiarsko). Táto udalosť dostáva pomenovanie “X4”, a je zároveň novým míľnikom v histórii spoločnosti – začiatok vývoja produktov pre prvú letnú kolekciu DYNAFIT. Je to dôležitý krok k tomu, aby sa DYNAFIT stal dodávateľom všetkých „štyroch sezón“.

Svojimi novými letnými segmentmi – Vertical Running, Alpine Running a Ultra Running – DYNAFIT pokrýva niektoré z najzaujímavejších a najnáročnejších foriem behu. V budúcom roku pozýva 600 predajcov a ďalších partnerov z celého sveta na poslednú letnú „kick-off“ akciu  na olympijskom štadióne v nemeckom Garmisch-Partenkirchene na úpätí Zugspitze – na miesto, kde pretekári X4 odštartovali svoj alpský prechod. V dokonalých podmienkach veľká DYNAFIT rodina testuje letnú kolekciu a oslavuje jej spustenie počas výnimočnej dvojdňovej udalosti.

O dva roky neskôr posunie DYNAFIT výzvu na ďalšiu úroveň. Prichádza s rozšírenou verziou udalosti X4, ktorú nazýva X7. Názov vypovedá o siedmich dňoch rýchlovýystupov na sedem vrcholov Álp za jeden týždeň.

 ©Elias Lefas

THE SKY IS THE LIMIT

Počnúc rokom 2012 je letný program DYNAFIT “Speed Mountaineering” s kolekciami pre horský beh a horské bicykle dostupný u predajcov na celom svete a zažíva veľký úspech u svojej cieľovej skupiny. Tím DYNAFIT vytvoril rekord v behu a lyžovaní na Toubkal, najvyššej hore v severnej Afrike. Len o mesiac neskôr Bene Böhm prekoná rekord na lyžiach na vrchu Fuji, najvyššej hore v Japonsku.

DYNAFIT sa stáva hlavným sponzorom najväčšej skialpinistickej udalosti na svete – Patrouille des Glaciers, tradičného preteku vo Švajčiarsku od Zermattu po Verbier, ktorý priťahuje okolo 4 000 lyžiarov.

dynafit carbonio

 

CARBONIO – DYNAFIT OPäŤ POSÚVA LIMITY

S kolekciou CARBONIO v roku 2016 DYNAFIT predefinoval štandard skialpového trhu. Trh požaduje komplexné riešenia – také, ktoré spotrebiteľa vybavia od hlavy až po päty. S CARBONIOm DYNAFIT vstúpil medzi konkurenciu s najľahšou, najinovatívnejšou a technicky vyladenou skialpovou kolekciou v tomto segmente. Vďaka šikovnému využitiu karbónových vlákien sú teraz všetky možnosti otvorené pre ambicióznych skialpinistov, od rýchlych výstupov po náročné zjazdy. Dizajnom taktiež vystupuje z davu. Kolekcia CARBONIO opäť dokazuje, že DYNAFIT si udržiava priekopnícku úlohu na trhu so skialpovým vybavením.

DYNAFIT a SNEŽNÝ LEOPARD

Snežné leopardy dokonale symbolizujú hodnoty a charakteristiky, ktoré DYNAFIT reprezentuje. Rýchlo a elegantne sa pohybujú v najvyšších horách sveta a stelesňujú ideály horolezca. Sú úplne potichu. Dokážu skočiť 40 stôp v krátkom okamihu. Majú dokonalý pomer výkonnosti, neuveriteľné zrýchlenie, výnimočnú maximálnu rýchlosť a úžasnú vytrvalosť. Ich labky sa nešmýkajú ani neboria do snehu. Či už je to v 3 m hlbokom prašane, na strmých svahoch alebo na horských vrcholoch – snežné leopardy sa dostanú tam, kde iní nedokážu.

DYNAFIT podporuje ochranu tohto ohrozeného druhu už od roku 2007.

DYNAFIT je značka od športovcov pre športovcov. Sme 100% oddaní horskému vytrvalostnému športu. Naším cieľom je podporiť športovcov, 365 dní v roku, s vysoko výkonnými produktami, aby sme ich posunuli o krok bližšie k ich „Mountopii“.

snežný leopard_dynafit

RÝCHLOSŤ, ĽAHKOSŤ, VYTRVALOSŤ, TECHNOLÓGIA

Hodnoty značky DYNAFIT sú rýchlosť, ľahkosť, vytrvalosť a technológia. Sú zakomponované do nášho cieľa poskytovať športovcom tie najvýkonnejšie produkty. Naše výrobky sú vyvinuté v súlade s touto ideou s cieľom dosiahnuť maximálny minimalizmus, jednoduchosť a efektívnosť. Odbornosť našich športovcov je dôležitou súčasťou v našom vývoji technologicky vyladeného výstroja pre športy v horách.

Technológia znamená naše znalosti o technikách, procesoch a zručnostiach používaných pri vývoji a výrobe DYNAFIT produktov. Manažéri a dizajnéri produktov, ktorí pracujú v oddeleniach pre oblečenie, obuv, viazanie, lyže a výstroj, majú podrobné znalosti o najnovších materiáloch a ich využití vo výrobnom procese tak, aby zabezpečili čo najlepší výsledok. S našimi technologickými inováciami neustále prinášame výzvy pre ostatných hráčov na trhu so skialpinistickým tovarom a ostatnými produktami v segmente horských športov.

Ľahké, atletické a trvácne. Výrobcovia hardvéru, textilní a dizajnoví inžinieri firmy DYNAFIT vyvinuli kolekciu, ktorá spĺňa najvyššie nároky. Vďaka skvelým alpským dizajnom a ultraľahkým špičkovým technológiám sa zameriavajú na redukovanie nevyhnutného materiálu na minimum – dalo by sa povedať – vyrobiť produktu z “trochu viac ako ničoho“.

Vytrvalosť je schopnosť alebo sila pokračovať napriek únave, stresu alebo iným nepriaznivým podmienkam. Efektívne, ľahké a spoľahlivé vybavenie podporuje našich športovcov v ich snahe to nevzdávať. Mať ten najlepší produkt pre preteky a vytrvalostné horské aktivity zvyšuje vašu schopnosť znášať bolesť, a to v lete i v zime.

Rýchlosť – športovci a zákazníci spoločnosti DYNAFIT neustále testujú našu výstroj a materiály na expedíciách, rýchlostných výstupoch a iných rôznych projektoch v najťažších podmienkach. Naším hlavným cieľom je udržiavať nepretržitý tok komunikácie s našimi športovcami, aby sme zlepšili naše produkty. Naším hlavným cieľom je uspokojiť potrebu rýchlosti – do kopca alebo z kopca.

SPEED UP

Naše motto nám každodenne pripomína, byť vždy o krok napred.

Aktívni horskí športovci zohrávajú kľúčovú úlohu v spoločnosti DYNAFIT pri vývoji a štruktúre značky. Žijú športové a kreatívne úspešné príbehy v tomto procese. Viac ako 200 zamestnancov po celom svete žije hodnotami značky a horských športov vo svojom každodennom živote. To oni robia DYNAFIT výnimočným.

*prevzaté zo stránky https://www.dynafit.com/

0 Comments

Leave a reply